ردکردن این

لپ تاپ خانگی و مولتی مدیا

اغلب کسانی که قصد خرید لپ تاپ خانگی و مالتی مدیا را دارند، بیشتر به دنبال محصولی مقرون به صرفه با قدرت سخت افزاری معمولی هستند. صدها مدل از برندهای مختلف در بازار وجود دارد که با مشخصات شبیه به هم، به راحتی شما را در انتخاب یک محصول مناسب سردرگم می کنند. منظور از لپ تاپ های خانگی، لپ تاپ های ارزان قیمت با کاربری سبک هستند. اما هنگام خرید بهتر است به نکات زیر توجه نمایید تا بتوانید بهترین و ایده آل ترین لپ تاپ خانگی و یا مولتی مدیا را برای خود تهیه کنید.

اولویت خرید در لپ تاپ مالتی مدیا

اولویت بندی در لپ تاپ های خانگی، به استفاده شما بستگی دارد. اگر شما دائما در حال وبگردی و مشاهده ویدیو هستید، می بایست صفحه نمایش با کیفیت و باتری را در اولویت قرار دهید. اگر کارهای اداری خود را با این لپ تاپ ها انجام می دهید، به مدل پردازنده نیز باید توجه کنید. پردازنده لپ تاپ های خانگی، به طور معمول از مدل های بهره مند هستند. پردازنده های اینتل، اغلب مدل های پایه مانند Intel Core i3 و نهایت پردازنده های Intel Core i5 را استفاده می کنند. نکته حائز اهمیت، استفاده از پردازنده های سبک و بیشتر سری G می باشد. این سری به دلیل توان حرارتی (TDP) پایین نسبت به سایر مدل ها، به شکل بسیار بهینه تری از باتری لپ تاپ استفاده می کند.

کیفیت ساخت و بدنه

معمولا لپ تاپ های خانگی قیمت اقتصادی دارند، اما این مورد را در نظر بگیرید که بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت ساخت، در جایگاه خوبی قرار گیرد. کیفیت ساخت بدنه می تواند دوام بالای لپ تاپ را تضمین کند. کیفیت ساخت بالا در قیمت نهایی لپ تاپ، تاثیر گذار است اما نه به اندازه ای که نتوان آن را تهیه کرد. به طور کلی کیفیت بدنه از نکات مهمی است که هنگام خرید لپ تاپ مالتی مدیا، می بایست در نظر گرفت.
لپ تاپ خانگی

صفحه نمایش و رزولوشن

اکثر لپ تاپ های میان رده و خانگی، صفحه نمایشی با ابعاد 15 اینچ را در اختیار دارند. رزولوشن صفحه نمایش آنها نیز از 768p تا 1080p می باشد. اما از نظر متخصصان ما در پی سی کالا، بهتر است لپ تاپ های دارای صفحه نمایش 1080p را برای خرید انتخاب کنید. خرید لپ تاپ هایی با صفحه نمایش با کیفیت و رزولوشن بالا، در دراز مدت می تواند از آسیب های محتمل برای چشمان شما جلوگیری کند. علاوه بر این مشاهده ویدیو در رزولوشن بالا، و کیفیت تصویر خوب (بهتر است پنل صفحه نمایش IPS باشد) می تواند کار با لپ تاپ را لذت بخش تر کند.

سایر سخت افزار

از سایر سخت افزار می توان به حافظه رم و حافظه ذخیره سازی اشاره کرد. در بخش رم، بهتر است حداقل حافظه 8 گیگابایت را در نظر داشته باشید. بیشتر لپ تاپ ها قابلیت ارتقا حافظه رم را دارند و به راحتی در آینده می توانید، رم خود را ارتقا دهید. در هر صورت بهتر است 8 گیگابایت حافظه را در انتخاب های خود لحاظ نمایید. مورد بعدی، حافظه ذخیره سازی است که بدون شک پیشنهاد ما استفاده از حافظه های پرسرعت SSD NVME می باشد. خوشبختانه بیشتر مدل هایی که در بازار وجود دارد، این نوع حافظه های ذخیره سازی را در خود جای داده اند.

بهتر است در مورد تراشه گرافیکی در لپ تاپ های خانگی نیز به صورت مختصر توضیحی دهیم. تراشه گرافیکی در لپ تاپ خانگی، به صورت مجتمع در پردازنده قرار دارد. این تراشه را در اصطلاح به نام APU نیز می شناسند. لپ تاپ هایی که در ساخت آنها محصولات اینتل بکارگیری شده اند، از تراشه گرافیکی مجتمع Intel UHD یا Intel Iris Xe استفاده می کنند. همچنین در دستگاه هایی که برای تولید آنها از پردازنده های AMD استفاده شده، سری تراشه های Vega بیشتر دیده می شود.در مجموع برای خرید لپ تاپ خانگی و مالتی مدیا بهتر است به نکاتی که بالاتر گفته شد دقت نمایید. اولویت اول در خرید لپ تاپ خانگی بدون تردید، بررسی قیمت آن است و سپس موارد بعدی در لیست باید قرار گیرند. برای تهیه لپ تاپ، می توانید به بخش فروشگاه پی سی کالا مراجعه کرده و یا به وسیله تماس با همکاران متخصص ما در این مجموعه، از راهنمای حرفه ای قبل از خرید بهرمند شوید.