ردکردن این
شناخت خصوصیات لپ تاپ دانشجویی

شناخت خصوصیات لپ تاپ دانشجویی

در کمتر از دو دهه پیش، عموما کامپیوترها تنها در شرکت ها و سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گرفتند. پس از گذشت مدتی اندک، کامپیوترها و انواع لپ تاپ در خانه ها نیز وارد شدند. پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری های مختلف در زندگی انسان ها، موجب تعریف کاربری های متعدد برای رایانه های شخصی و لپ تاپ ها شدند. امروزه گروه های مختلف شغلی و تحصیلی برای انجام فعالیت های خود نیاز به انواع لپ تاپ دارند. لپ تاپ ها با رشدی که به لحاظ کیفیت عملکرد در سالهای گذشته داشته اند، در کاربری های سبک و سنگین گوناگونی مورد استفاده کاربران قرار می گیرند. علاوه بر این مطلب، قابلیت جابجایی که در این تولیدات وجود دارد موجب استقبال و استفاده بیشتری از آنها به نسبت کامپیوترهای شخصی شده است. دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشجویان رشته های گوناگون، برای مطالعه و نوشتن مقالات و تحقیقات خود و یا انجام برخی از پروژه ها نیاز به مدل های مختلفی از این محصولات خواهند داشت. برای انتخاب یک محصول مناسب در این نوع کاربری، نیاز به شناخت کافی از سخت افزارهای مورد استفاده در مدل های مختلف لپ تاپ و انجام مقایسات کیفی در بین تولیدات عرضه شده در برندهای گوناگون می باشد. به همین علت می بایست در این کار از تخصص افراد مجرب و کارشناسان فعال در این زمینه استفاده نمود. همکاران ما در گروه مهندسی لعل فام خدمات مختلفی برای راهنمایی کاربران در این زمینه ارائه می دهند. کاربرانی که تجربه کافی در این زمینه را ندارند، می توانند به وسیله تماس با کارشناسان ما در فروشگاه پی سی کالا، از خدمات مشاوره در رابطه با انتخاب و خرید لپ تاپ استفاده نمایند. در ادامه این مطلب به بیان خصوصیات مورد نیاز در انواع لپ تاپ های مورد استفاده برای کارهای دانشجویی و دانش آموزی و همچنین ارائه توضیحاتی در این رابطه خواهیم پرداخت.

خصوصیات لپ تاپ های دانشجویی

یکی از سوالات متداول در خرید لپ تاپ دانشجویی که برای بسیاری از کاربران این محصولات پیش می آید، این است که ویژگی های اصلی این دستگاه ها چیست و در کدام یک از بخش های لپ تاپ های دانشجویی نیاز به قدرت بالاتر و عملکرد بهتری است. برای پاسخ به این سوال بیایید نگاهی به استفاده های عمومی دانش آموزان و دانشجویان از لپ تاپ ها داشته باشیم. وب گردی، استفاده از مقالات اینترنتی، پخش تصاویر و ویدئوها با کیفیت مناسب و نوشتن مطالب، فعالیت هایی هستند که به صورت عمومی در لپ تاپ ها توسط دانشجویان و دانش آموزان انجام می گیرند. این استفاده ها، بسیار سبک بوده و نیازی به سخت افزارهای بسیار قدرتمند نخواهند داشت. اما گفتنی است دانشجویان در برخی از رشته های هنری، مهندسی و …، نیاز به کار با برنامه های طراحی و گرافیکی خواهند داشت. اجرای روان و راحت این نرم افزارها و کار با موتورهای رندرگیری نیازمند قدرت بیشتری در عملکرد کارت گرافیک دستگاه است. پس میتوان گفت لپ تاپ های مورد استفاده توسط این کاربران می بایست قدرت بالایی در پردازنده های مرکزی و گرافیکی داشته باشند. به نظر متخصصان ما در پی سی کالا، یکی از فاکتورهای مهم برای لپ تاپ های دانشجویی، وزن پایین تر از نمونه های معمولی، مقاومت بدنه بالاتر و باتری های قدرتمند تر به نسبت نمونه های مورد استفاده در کاربری های دیگر می باشد. دانشجویان برای ارائه طرح ها و پروژه های خود نیاز به جابجایی لپ تاپ به میزان بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. به همین جهت وزن پایین تر دستگاه برای آنها در استفاده های مورد نیاز، بسیار اهمیت خواهد داشت. از سوی دیگر طول عمر بالای باتری در این محصولات به علت همین جابجایی های مکرر به میزان بیشتری نیاز می باشد. برخی از قطعات در لپ تاپ ها هستند که نسبت به جابجایی و همچنین تکان های شدیدی که در طول جابجایی محتمل هستند، در معرض آسیب می باشند. هارد دیسک ها یکی از این دسته قطعات اند، که به واسطه جابجایی های مکرر و یا در صورت تکان های شدید در حالت روشن می توانند دچار آسیب شوند. به همین جهت کارشناسان ما در گروه مهندسی لعل فام توصیه می کنند، در کاربری های دانشجویی از لپ تاپ هایی استفاده شود، که در سیستم های ذخیره سازی خود از حافظه های SSD استفاده می کنند. 

خرید لپ تاپ در انواع مختلف

ویژگی هایی که برای لپ تاپ ها در کاربری های مختلف عنوان می شود، اولویت هایی هستند که در انتخاب این محصولات می بایست به آنها توجه نمود. رعایت این اولویت ها در هر میزان بودجه ای، به شما کمک خواهد کرد که محصولی متناسب با نوع کاربری خود انتخاب و خرید نمایید. همانطور که بیان شد، این کار نیاز به برخورداری از شناخت های کافی در این زمینه می باشد. بنابراین حتی در صورتی که تجربه انتخاب و خرید لپ تاپ و یا آشنایی با سخت افزارهای مختلف مورد استفاده در تولید این محصولات را دارید نیز، بهتر است برای انجام دوباره این کار با کارشناسان متخصص در این فن مشورت نمایید. گروه مهندسی لعل فام در طول سال های گذشته، خدمات متنوعی در زمینه عرضه و تعمیر لپ تاپ با کاربری های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار داده است. از جمله سرویس های این مجموعه، می توان به ارائه مشاوره در زمینه انتخاب و خرید لپ تاپ، با توجه به نوع کاربری افراد، اشاره نمود. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات و خدمات این مرکز و یا به منظور دریافت مشاوره در انتخاب و خرید لپ تاپ، با همکاران کارشناس ما در فروشگاه پی سی کالا تماس برقرار نمایید.