ردکردن این
هنگام خیس شدن لپ تاپ چه باید کرد

هنگام خیس شدن لپ تاپ چه باید کرد

خیلی از آسیب هایی که به لوازم مورد استفاده ما می خورد، یا در اثر بی توجهی در نگهداری از آنها بوده و یا عدم آگاهی کافی از نکات لازم در هنگام پیش آمدن مشکل این آسیب ها را ایجاد کرده. رعایت نکردن این نکات موجب گسترش آسیب در دیگر بخش های سالم دستگاه نیز خواهد شد. آسیب های مختلف فیزیکی مانند ضربه، حرارت، نفوذ آب و گرد و غبار به نقاط حساس در لپ تاپ می توانند موجب خرابی بر روی آن شوند. در ادامه این مطلب به بیان برخی نکات مراقبتی در رابطه با زمانی که آب بر روی لپ تاپ میریزد می پردازیم. گروه مهندسی لعل فام، از مجموعه های با سابقه در زمینه فروش و تعمیر انواع لپ تاپ و قطعات کامپیوتری می باشد. شما عزیزان می توانید در صورت مشاهده هرگونه مشکل در دستگاه خود با کارشناسان ما در پی سی کالا تماس برقرار نموده و در این رابطه راهنمایی شوید. برای آشنایی با نکات مراقبتی مهم در هنگام ریختن آب بر روی لپ تاپ با پی سی کالا همراه باشید.

سلب مسئولیت: مطالب این مقاله صرفا جهت آشنایی مخاطب بوده و جدا کردن قطعات یا هر کار دیگری بر روی دستگاه آسیب دیده نیازمند دانش سخت افزاری می باشد. به همین جهت این وب سایت و نویسنده هیچ گونه مسئولیتی در قبال آسیب به دستگاه نخواهند پذیرفت.

داشتن سرعت عمل اهمیت بسیار زیادی در این اتفاق خواهد داشت. باید سریع همه کارهای لازم را انجام دهید. چرا که کوچکترین نشتی در هر نقطه از دستگاه می تواند آسیب های دائمی برای لپ تاپ به همراه داشته باشد. اولین کاری که پس از بروز این اتفاق، باید انجام دهید، قطع سریع جریان برق از دستگاه می باشد. به همین جهت می بایست به مدت 6 تا 10 ثانیه دکمه پاور را نگه دارید. در صورتی که دستگاه به پریز برق متصل است آن را جدا نمایید. اگر باتری لپ تاپ شما قابلیت جدا شدن دارد آن را در آورید. تمامی قطعات متصل به لپ تاپ را جدا کنید. کابل های موس، فلش و … همه این موارد را از لپ تاپ خود جدا نمایید. با یک دستمال جاذب سطح خارجی لپ تاپ را خشک کرده و در صورت امکان، لپ تاپ را باز نگه داشته و به صورت V وارونه بگیرید تا آب نفوذ یافته به داخل دستگاه از کنار جداره ها و قسمت کیبورد خارج شود. پس از این کار به وسیله یک دستمال بدون پرز این آب را خشک نمایید. می توانید برای این کار در گوشه ها و قسمت های غیرقابل دسترس، از گوش پاک کن استفاده نمایید. دیده شده برخی از کاربران در این مواقع از باد گرم سشوار استفاده می کنند. گرمای موجود در باد سشوار می تواند برای برخی از بخش های حساس دستگاه مخرب باشد.

بنابراین در صورتی که قصد استفاده از سشوار برای خشک کردن آب داخل دستگاه را داشتید از باد سرد آن استفاده نمایید. در نظر داشته باشید، برخی از مایعات اسیدیته و خورندگی بالاتری به نسبت دیگر مواد دارند. به همین دلیل اگر موادی مانند الکل و مایعات شیرین بر روی لپ تاپ شما ریخت حتما و حتما پیش از روشن نمودن مجدد دستگاه آن را به مراکز تخصصی تعمیر برده و از راهنمایی های آنها استفاده نمایید. زمان مورد نیاز برای خشک شدن کامل دستگاه بسته به میزان نفوذ آب متفاوت می باشد اما برای این که به طور کامل از خشک شدن قسمت های خیس شده مطمئن شوید، برای مدت 24 تا 48 ساعت لپ تاپ را در جایی گرم و خشک قرار دهید. توجه داشته باشید که برای این کار نباید دما بیش از اندازه نبوده تا به دستگاه آسیبی نرسد. باز کردن دستگاه و جداسازی قطعات آن، همچنین اطمینان از خشک شدن فضای داخلی آن می بایست به دست متخصص انجام گیرد. به همین جهت می توانید در صورت نیاز با همکاران ما در وب سایت پی سی کالا تماس برقرار نموده و برای این کار راهنمایی دریافت کنید.